Animalutele castiga teren…dar nu ne lasam!

Ieri am fost la profilaxie si control stomatologic cu Andrei. Si am avut o surpriza. Mare. Foarte mare. Nu am cuvinte sa exprim cat de mare, de fapt, asa ca iat-O: de la ultima vizita de acum 3 luni si pana acum, i-au aparut nici mai mult nici mai putin de 9 carii.

Da, ati citit bine: 9. No-ua.

Adicatelea, ceva nu functioneaza cum ar trebui.

Ce-i drept, recunosc, nu se omoara Andrei cu spalatul pe dinti, o face doar o data seara, si atunci pe fuga, dar totusi, noua?

A, sa nu uit, doua din ele sunt la dinti permanenti. Deci ce mai…..

A, si inca ceva, aviz parintilor care se gandesc ca e super ok daca i-ai sigilat dintii: pot face si aia carii. In spatiile dintre dinti. Pentru ca acolo nu se ajunge cu sigiliul. Got it?

Asa. Deci, dupa ce m-am adunat de pe jos, din neanturile gandurilor mele zambitoare care ma amarau ca ar fi trebuit sa semene cu mine la dinti copilul asta (eu nu am avut in viata mea in total 9 carii…), am renascut din cenusa cu un plan: periuta electrica, spalat de 2 ori pe zi (dimineata si seara), ata dentara, gel de refacere/ intarire smalt la culcare si nu in ultimul rand, ata dentara. Da, ata dentara. Sa mai scriu o data? Acea ata dentara pe care nici macar eu nu o folosesc….Si de care nu mai auzisem pana acum sa fie asociata cu un copil.

Ei bine, da, se poate. Adicatelea, doctorita care l-a vazut se minuna ca nu folosim. Pe bune? Adica, pe bu-ne? E prima data cand mi-a zis cineva ceva de ata la copil.

In fine….

Zis si facut. De azi am inceput operatiunile. toata familia aprticipa, e o avalansa de proceduri. A, si sa nu uit, am luat si apa de gura care coloreaza tartrul, ca sa vedem inainte si dupa spalat ce regiuni din gura nu au fost spalate. In curand scriem o carte. Partea buna e ca a acceptat periuta electrica (in trecut o incercase pe a mea si spusese NU). Mi se pare ca asa lucrurile sunt mai simple. Dar sa vedem.

A, si da, am reinceput sa il spal si eu pe Andrei, nu il mai las doar pe el.

Sa nu uit acum sa ii refac si dintii deja cariati.

Animalutele, asa le-am denumit noi pe domnele carii. Adica, de fiecare data cand ii explicam lui Andrei si Clarei care e treaba cu spalatul pe dinti, ii pomeneam de animalutele care vin si ne mananca dintii daca nu ii spalam. Au cam dat iama animalutele in iarna asta. Mos Nicolae, ia-o mai usor!

Leave a Reply

